Enviaments gratuïts a partir de 50€ en productes Baobag

Un Black Friday ètic és possible?

Finals de novembre i, qui més qui menys, tothom ha pensat en els regals de Nadal. Tenim ganes de poder fer un detall a les persones que ens envolten, o de permetre’ns un caprici a nosaltres. El Black Friday és una bona manera de començar a ratllar noms de la llista de persones que tindran un paquet embolicat a casa nostra, de la forma més econòmica possible. Però, que és el Black Friday? És irresponsable aprofitar els descomptes?
Us expliquem el punt de vista de Baobag.

Mai és bon moment pel consum ràpid i poc reflexionat, i el Black Friday és l’excusa reina per, justament, caure en aquests tipus de consum. A Baobag sempre hem cregut que, si et compres una peça de la nostra col·lecció, serà perquè realment t’agrada, la necessites o creus que serà un bon regal. Per això, fem peces de roba de llarga durada, de qualitat, que poden formar part del teu armari durant molt de temps. Per tant, la premissa inicial del Black Friday xoca frontalment amb la nostra filosofia.

Però és cert que tenim ganes de fer regals als altres i a nosaltres mateixes. Cada vegada sou més els que aposteu per donar suport als petits comerços i als creadors de proximitat com nosaltres. En aquests moments és més important que mai poder fer xarxa al barri o al poble, crear dinàmiques de suport mutu i treballar conjuntament en el bé de l’altre.

Per a nosaltres hi ha coses que no canvien, com el rebuig a la moda ràpida, però ens agrada poder-nos estrènyer el cinturó, oferir-vos descomptes, i que no us l’hàgiu d’estrènyer vosaltres sols. Per això, pensem que el Black Friday no és una irresponsabilitat en si mateixa, ni implica desentendre’s d’una sèrie dels valors que ens defineixen.

Baobag ens agrada formar part dels regals de la nit de Nadal i la nit de Reis. Et volem donar les gràcies per escollir-nos, a nosaltres i a la moda sostenible, de comerç just, proximitat i creativa. Amb tu, podem seguir construint un model de consum diferent, i una opció tèxtil alternativa i més amable.

Mai ens podrem permetre descomptes desorbitats com grans indústries tèxtils. Això és perquè nosaltres escollim el preu del producte en funció del seu valor i del que hem invertit a fer-lo, i l’ajustem el màxim possible. En el cas de les marques de roba globalitzades, que tenen costos de producció mínim (un tema que tractarem en una altra ocasió), beneficis fiscals i grans marges de benefici, un descompte desproporcionat és ben fàcil de fer. En el cas de Baobag, el preu del producte s’ajusta al seu valor i al seu cost de producció.
Per això no podem oferir-vos un descompte com el de les grans corporacions, però sí que podem posar una mica de la nostra part.

Dessuadora orgànica de Gato

És una tradició estatunidenca que marca l’inici de la temporada de compres nadalenques i se celebra l’endemà (divendres) del quart dijous del mes de novembre, el Dia d’acció de gràcies.

Anteriorment s’havia qüestionat la relació d’aquest terme amb la comercialització d’esclaus afirmant que l’endemà del Dia d’acció de gràcies als comerciants d’esclaus rebaixaven el preu d’aquest per a la temporada d’hivern. S’ha demostrat que no hi té res a veure,  ja que l’esclavitud es va abolir el 1865 gràcies a la tretzena esmena de la Constitució dels Estats Units i es té constància de l’origen de l’expressió Black Friday gairebé un segle després el 1951.

La primera vegada que s’escolta aquest terme es referia l’endemà del Dia d’acció de gràcies quan molts treballadors trucaven a les seves empreses dient que es trobaven malament i així podien tenir un dia més de festa, de dijous a diumenge.

Segons el diari The Telegraph a mitjans de la dècada de 1950 es va utilitzar aquesta expressió a la ciutat de Filadèlfia per referir-se a la gran quantitat de gent que es va desplaçar a la ciutat el divendres per a assistir el dissabte al partit de futbol que es jugava entre l’exèrcit i la marina. Tots aquells visitants van aprofitar la vigília del partit per a fer les compres de Nadal a la ciutat arribant-la a col·lapsar.

Més endavant, cap a principis dels anys 60, seguim trobant la utilització d’aquesta expressió per part de la policia de Filadèlfia per a descriure la gran quantitat de tràfic i gent que es movia per la ciutat els divendres següents a Acció de gràcies per a comprar.

Aterratge del Black Friday a Espanya

A Espanya, la febre del Black Friday va començar amb una coneguda cadena d’origen alemany el 2012 i tot i no tenir massa èxit, any rere any s’hi han anat sumant grans empreses fins el dia d’avui on molts comerços aprofiten per oferir descomptes tant el mateix divendres com inclús dies o setmanes abans.

Arran de les persones que no podien fer les seves compres el divendres es va implementar el Cybermonday, el qual té lloc el dilluns següent i està dedicat exclusivament a botigues de comerç en línia i productes tecnològics. Així algunes grans marques aprofiten per a fomentar les compres durant quatre dies seguits.

    Deixa un comentari